loading...
موراتا
موراتا بازدید : 43 شنبه 07 دی 1398 نظرات (0)

عملکرد عایق حرارتی بالای پنجره ترمال بریک سبب گشته که این نوع از پنجره گزینه ای مناسب برای ساختمان های تجاری و مسکونی به حساب آیند که در پی یافتن روش هایی ایده آل جهت کنترل و بهبود عملکرد حرارتی ساختمان هستند.

پنجره های آلومینیوم ترمال بریک با کنترل و کاهش انتقال حرارت، تأثیر به سزایی در بهبود و افزایش سطح بهره وری انرژی دارند. انرژی گرمایی از چند طریق انتقال می یابد.

  • ساده ترین نوع این هدایت حرارتی, رسانایی از طریق جامداتی هادی است که به یکدیگر متصل می گردند.
  • انتقال گرما و حرارت از طریق جابجایی گازها و مایعات
  • هدایت انرژی گرما از طریق تابش امواج فرکانس بالا مانند نور مرئی، نور ماوراء بنفش یا مایکروویو

می توان عملکرد شکست حرارتی در پنجره های ترمال بریک را به زبانی ساده شرح داد:

پروفیل پنجره های ترمال بریک,توسط ماده ای عایق و نارسانا از یکدیگر جدا شده و جداره داخل و خارج پنجره آلومینیوم با روشهایی خاص توسط همین ماده به یکدیگر دوخت می گردند.

این ویژگی همان "شکست حرارتی" پنجره ترمال بریک شمرده می شود.

شکست یا عایق حرارتی,ماده ای غیر فلزی و نارسانا همچون پلاستیک است که بخش داخلی پروفیل آلومینیوم پنجره را از بخش خارجی آن جدا می سازد. این روشی برای ممانعت از تبادل حرارت و انرژی فضای داخل و خارج قاب پنجره است

شکست حرارتی یا عایق استفاده شده در پنجره های ترمال بریک, ترکیبی از مواد نارسانا و یا موادی با قابلیت رسانایی بسیار اندک می باشند که عملکرد حرارتی در و پنجره های آلومینیوم را بسیار ارتقا و بهبود بخشیده و هدررفت انرژی در ساختمان را به مراتب کاهش می دهد.

قیمت پنجره ترمال بریک

قیمت پنجره تمال بریک واحد نیست و همهی پنجره های ترمال بریک قیمت واحد ندارند. پنجره ترمال بریک دارای انواع مختلف می باشد که هر کدام قیمت خاص خود را دارند.

قیمت پنجره ترمال بریک طبق معیارهای زیر تعیین می شود:

  1. اندازه پنجره (عرض و ارتفاع)
  2. نوع پنجره ترمال بریک (لولایی،ثابت،کشویی،...)
  3. کشور تولید کننده
  4. ابزار استفاده شده (تک حالته، دو حالته)

بهترین پروفیل پنجره ترمال بریک

برای رسیدن به مشخصات بهترین پروفیل ترمال بریک ابتدا بهتر است کمی به اطلاعات اولیه مربوط به آن بپردازیم .

پنجره ترمال بریک

همانطور که مستحضر هستید آلومینیوم علاوه بر تمام خصوصیات مفیدی که دارد دارای ضریب انتقال حرارتی بالایی تا حدود w⁄m2k 203 می باشد که همین باعث اتلاف انرژی در درب و پنجره های آلومینیومی میشود. آلومینیومی فلز رسانا با ضریب انتقال حرارت بالا می باشد.

ضریب انتقال حرارت برای آلیاژ ۶۰۶۳ آلومینیوم که در تولید درب و پنجره upvc مورد استفاده قرار می گیرد ضریبی بسیار بالا می باشد که برابر است با w⁄m^2k 203 . به همین جهت برای عایق کردن درب و پنجره های آلومینیومی ازتیغه های پلی آمید در بین پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود که به اصطلاح به این نوع پنجره ها ترمال بریک گفته می شود.

در واقع پلی آمید عایقی است بین جدار بیرون وداخل پنجره که ارتباط بین محیط خارج و داخل را این تیغه قطع می کند.

در بهترین پروفیل ترمال بریک استفاده از این تیغه هادر پروفیل های آلومینیومی، باعث می گردد تا ضریب انتقال حرارت آلومینیوم از ۲۰۳ به میزان زیر ۴ کاهش پیدا کند.

در واقع دربهترین پروفیل ترمال بریکپلی آمید رسانایی را در آلومینیوم قطع می کند. در بهترین پروفیل ترمال بریک شکل و نحوه قرار گیری پلی امید و مشخصات پروفیل در تعیین این عدد نقش  بسیار مهمیایفا می کند.

در بهترین پروفیل ترمال بریک تیغه های پلی آمید با استفاده از دستگاه های مخصوص به هر یک از جداره های پروفیل آلومینیوم دوخته می شوند.

بهترین پروفیل پنجره ترمال بریک باید شامل دو ویژگی زیر باشند :

1- دوخت صحیح پلی آمید:

دوخت پلی آمید باید به صورت کاملاً صحیح و توسط دستگاه های مخصوص انجام گیرد که در غیر اینصورت امکان دارد در بعضی از نقاط اتصال تیغه ها با پروفیل آلومینیوم کاملاً قطع شود که این موضوع باعث کاهش مقاومت رسانایی آلومینیوم می شود.

2-مقاومت مکانیکی بازشوها:

در طراحی پنجره جهت تولید باید حتماً به مواردی چون وزن لنگه و عرض و ارتفاع بازشو از پروفیل های مناسب و استاندارد استفاده شود.

دربهترین پروفیل ترمال بریک جهت تست این که تیغه استفاده شده در ترمال بریک کردن پنجره آلومینیومی از نوع پلی آمید است یا pvc بهترین روش این می باشد که تیغه را در مقابل شعله مستقیم قرار دهید، در صورت آتش گرفتن تیغه و استشمام بوی نایلون، تیغه از نوع pvc می باشد، وگرنه به احتمال زیاد تیغه از نوع پلی آمید می‌باشد.

تاریخچه پنجره ترمال بریک

به دلیل آنکه آلومینیوم یک رسانا یا هادی فوق العاده است، عملکرد حرارتی آن ضعیف است . در پنجره های آلومینیومی نرمال هیچ عایقی برای جلوگیری از هدر رفت گرما و انرژی به قاب بیرونی پنجره وجود ندارد.

برای مقابله با این نقیصه، پروفیل آلومینیوم باید از طریق فرایندی به نام "Cut and Pour" به دو بخش مجزا تقسیم گردند, بدین ترتیب که دو نیمه پروفیل به همراه یک پلیمر به عنوان شکست حرارتی به یکدیگر متصل و چفت گردند.

در ابتدا از پلی اورتان جهت شکست حرارتی پنجره های ترمال بریک استفاده می گردید که ماده ای  بسیار مفید و با دوام است و هنوز هم برای تولیدات  بسیار از فوم انعطاف پذیر صندلی گرفته تا چرخ های غلتکی استفاده می شود.  

اما این ماده با  خواص و مقاومت  آلومینیوم مطابقت نداشت. بنابراین از ترکیبات بسیار پایین پلی اورتان استفاده می شد و عملکرد واقعی در عایق سازی صورت نمی پذیرفت. همچنین استفاده از این نوع شکست حرارتی موجب شد که پروفیل استحکام و سفتی خود را از دست بدهد.

روش ساخت پنجره ترمال بریک:

یکی از نقاط ضعف پنجره های آلومینیومی ضریب انتقال حرارت بالا این نوع از پنجره ها می باشد که برای رفع این نقیصه محصول جدیدی به نام پروفیل های ترمال بریک به دنیا عرضه شده است در واقع پروفیل ترمال بریک از دو پروفیل و پروفیل داخلی تشکیل شده است که به وسیله ی تیغه هایی از جنس پلی امید که تا 220 درجه حرارت و 50 درجه برودت را تحمل میکند به هم دیگر دوخت میشوند تیغه های پلی آمید مانع انتقال حرارت از یک سطح به سطح دیگر می شود و به دلیل جدا شدن دو قطعه پروفیل آلومینیومی از هم و ایجاد یک شکست حرارتی از انتقال حرارت جلوگیری می شود.و مانع اتلاف حرارتی می شود.

روش ساخت پنجره ترمال بریک

یکی دیگر از مزیت های پروفیل های ترمال بریک این می باشد که قسمت داخلی و خارجی می‌توانند رنگ‌های متفاوتی داشته باشند  و با توجه به شرایط خاص پروژه میتوان از پنجره با رنگ های متنوع استفاده کرد.

نتیجه استفاده از پروفیل ترمال بریک جلوگیری از انتقال سرما و گرما از جدار خارجی به جدار داخلی و بالعکس می باشد. در صورت استفاده از سیستم ترمال بریک در درب و پنجره ها ۳۸% کاهش اتلاف انرژی حرارتی در فصل سرما و ۳۲% کاهش اتلاف انرژی برودتی در فصل گرما، ۲۸% کاهش مصرف سوخت، ۲۰% کاهش هزینه در سرمایه گذاری اولیه تاسیسات و همچنین به میزان قابل توجهی از آلودگی صوتی جلوگیری می شود.

ویژگی های پنجره ترمال بریک

  • استفاده از انواع سیستم پنجره کشویی لولایی و لیفت اند اسلاید و ...
  • قابلیت اجرا انواع شیشه های دوجداره سه جداره با ساختار های سکوریت لمینیت و ساده
  • ساخت پنجره در ابعاد و طرح های متنوع
  • عایق حرارت و رطوبت و عایق صوتی
  • سازگار با محیط زیست و قابلیت بازیافت
  • تنوع در رنگ

مزایای استفاده از پنجره ترمال بریک:

امروزه به لطف پیشرفت در طراحی و ساخت در و پنجره آلومینیوم و همچنین پیشرفت در تکنولوژی پلیمر, روند استفاده از در و پنجره های حرارتی آلومینیوم بسیار موثر و چشمگیر است.در حال حاضر پروفیل آلومینیومی در دو بخش تولید شده و به گونه ای  طراحی گشته اند که در محصول نهایی به طور کامل چفت یا دوخت گردند.موادی  که امروزه جهت شکست حرارتی استفاده می گردد, یک پلی آمید با قدرت بالا است که خواص و مقاومت خود را به آلومینیوم گسترش می دهد.

شکست حرارتی یا پلی آمید به صورت مکانیکی به بخش های پروفیل متصل گشته است تا سختی و استحکام پروفیل آلومینیوم را حفظ کند. اکنون عایق حرارتی و عملکرد حرارتی پنجره های آلومینیوم ترمال بریک چندین برابر بیشتر از گذشته است. علاوه بر آن هر نیمی از پروفیل می تواند به طور جداگانه رنگ آمیزی شود و سپس به آسانی در دو طرف عایق حرارتی قرار می گیرد. بنابراین استفاده از رنگ دوگانه در قابه داخلی و خارجی پنجره های آلومینیومی بسیار ساده و کم هزینه می باشند.

مزایای استفاده از پنجره ترمال بریک

به طور کلی فلز آلومینیوم ، ماده مناسبی برای ساخت در و پنجره است. فلزی فوق العاده مقاوم در برابر نور و اثرات سوء آب و هوایی بوده که بدون نیاز به تعمیر و با نگهداری بسیار اندک ، برای سال ها استفاده قابل اعتماد است.با این وجود ، آلومینیوم فلزی رساناست که در سیستم های پنجره دوجداره ترمال بریک این نقیصه بر طرف گشته است.

جهت رفع این نقص و بهبود وضعیت عایق در و پنجره های آلومینیومی و شکست حرارتی آن ، عمل عایق سازی را با استفاده از یک "قطع حرارتی" (گاهی اوقات به عنوان "مانع حرارتی" شناخته می شود) ، حل نموده اند.

این یک قطعه از مواد است که انتقال گرما را انجام نمی دهد. برای جدا کردن دو ماده ی سازه هایی که تبادل گرمایی را انجام می دهند, این ماده به عنوان یک مانع بین این دو به منظور جلوگیری از انتقال حرارت بین آنها عمل می کند.

در خصوص پنجره های آلومینیومی ، مزیت اصلی این عمل ، جلوگیری از انتقال حرارت از قاب داخلی به قاب بیرونی در فصول سرد سال و همچنین جلوگیری از انتقال سرما از بیرون به داخل می باشد. در فصول گرم سال همین عمل را جهت جلوگیری از انتقال گرما به داخل و خنک نگاه داشتن محیط صورت می پذیرد. 

بدین ترتیب در ساخت و تولید در و پنجره های آلومینیومی ، از این نوع مانع برای بهبود عایق و بهره وری انرژی استفاده می کنند. امروزه به کار گیری این مانع حرارتی در پروفیل پنجره های آلومینیومی (در اصطلاح ترمال بریک)تبادل گرما تا چند برابر کمتر از پنجره های آلومینیوم (در اصطلاح نرمال)است ، بنابراین کاهش قابل توجهی در تلفات حرارت ایجاد می کند و عملکرد مکانیزم حرارتی را افزایش می دهد.

همچنین این عمل با کاهش انتقال ارتعاشات از جداره خارجی پنجره به جداره های داخلی آن ، مانعی در برابر انتقال صوت نیز به شما می آید و این مزیت فوق العاده دیگری برای پنجره های آلومینیومی ترمال بریک و همچنین درهای آلومینیومی ترمال بریک می باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 423
  • بازدید کلی : 1,183